Zondag missiedag - Reisverslag uit Cajamarca, Peru van PeruwithaPurpose - WaarBenJij.nu Zondag missiedag - Reisverslag uit Cajamarca, Peru van PeruwithaPurpose - WaarBenJij.nu

Zondag missiedag

Door: Theo van Kouteren

Blijf op de hoogte en volg

27 Juli 2015 | Peru, Cajamarca

Zondag de 26e was een echte missiedag. Twee kerkdiensten die om en de nabij twee uur duurden. Al was de dienst van zondagavond twee uur plus. ’s Morgens zijn we naar de kerk van Ger en Froukje geweest en ’s avonds naar die van Judith en Wilfredo.

Daar werd afscheid van ons genomen. Allemaal best wel een beetje emotioneel. Je gaat heel snel houden van al die mensen. Het is zo een grote ontdekking dat je, met alle verschillen van cultuur en taal, toch een grote familie bent. Sommigen van die familie zal ik me altijd blijven herinneren. Zoals Ismael, Wilfredo en Judith.

Trouwens, de kerk van Wilfredo, die is mooi geworden. We begonnen in een kale betonnen ruimte, maar nu! Super! Volgens Wilfredo mag ik trots zijn op het team, nou dat ben ik dan ook. Wat hebben die mensen een werk verzet. Ik denk dat we thuis ook best een applaus mogen geven aan ze.

In de dienst van die ochtend kregen we een wel heel radicale boodschap, het zette mij in ieder geval aan het denken. Radicale keuzen maken.
Nu, aan de vooravond van onze terugreis naar Lima 16 uur in de bus!!!!! Kan ik alleen maar vaststellen dat Peru een prachtig land is, met prachtige mensen. Mensen om te knuffelen. Wat was ik gisteravond blij dat er Oost Europees bloed door mij heen stroomt. Die mogen huggen en dat heb ik dan ook uitgebreid gedaan.

Er zitten trouwens geboren sprekers in onze groep, moeten we nog eens over spreken met elkaar. Een van de boeiende dingen die mijn Joke en ik geleerd hebben is ‘pinkelen’. Grote pret, vooral als je het fout doet.
We hebben ons verder niet meer aan de Cavia gewaagd, per slot moeten we onze kleinkinderen nog onder ogen kunnen komen. Onze dochter vroeg al wat de volgende stap is: kannibalisme?

Met nog een paar dagen te gaan, vind ik dat we een geweldige groep hebben. We geen het samen zijn nog missen. Al is het een heel goed idee om het thema thuis ook vast te houden: samen uit, samen thuis. Radicaliteit is ook leven in het besef dat je samen een grote familie vormt. Familieleden kun je niet uitkiezen, je kunt soms daverend van mening verschillen met ze, maar als het er op aan komt sta je pal voor elkaar. Je bent per slot familie.

Peru 2015 is echt super.

  • 28 Juli 2015 - 12:58

    Barbara:

    Ik vind jullie niet alleen maar leuk maar zeker SUPER- Helden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 10728

Voorgaande reizen:

13 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Perureis 2015

Landen bezocht: