Dag 5 en dag 6 - Reisverslag uit Cajamarca, Peru van PeruwithaPurpose - WaarBenJij.nu Dag 5 en dag 6 - Reisverslag uit Cajamarca, Peru van PeruwithaPurpose - WaarBenJij.nu

Dag 5 en dag 6

Door: Rieke

19 Juli 2015 | Peru, Cajamarca

Inmiddels is het zaterdagavond en zijn we terecht trots op al ons werk de afgelopen dagen.(donderdag en vrijdag) Binnen twee dagen hebben we kerk veranderd van betonnen schuur naar kleurige en gezellige kerkzaal.
Wilfredo en Bert hadden zich gestort op het plafond, wat nogal een hele uitdaging was op de nog steeds gammele stellingen. Vooral om het randje precies recht te krijgen duurde een uur langer dan gepland. Dappere Pauline en Esther schoten hen het laatste uur te hulp.
Ismaël, één van de kerkleden had ons de hele dag door verzorgd met coca thee (speciaal tegen hoogte ziekte, waar vele van ons nog wel een beetje last van hadden) broodjes, fruit en bracht ons naar een ander kerklid die een heerlijke maaltijd verzorgde met hollandse groenten!!!

We gingen ervan uit dat we door het uur langer werken we niet meer konden baden in de Banjos, we konden ons geluk niet op toen bleek dat op vrijdag het bad een uur langer open was. We zagen er namelijk nogal gespikkeld en gevlekt uit.
Moe maar heel voldaan ging heel vroeg het licht uit, behalve dan die bij de meidenkamer waar nog even volop gefeest werd.

Op zaterdagochtend zijn we gestart met stille tijd, efeze 2 : 1-10
De nadruk lag op eenheid, Bert nam het dit wel heel letterlijk waardoor ik (Rieke) nu zijn blogdag erbij aan het schrijven ben :)

Het programma van deze dag was er één waar we eerlijk gezegd een beetje tegen op zagen. De straat opgaan om kinderen uit te nodigen voor een kinderfeest en in de middag samen met de kerk van Judith en Wilfredo een programma aan de kinderen aanbieden. We hadden geen idee hoe we ons dat moesten voorstellen. Maar ook hiervan kunnen we aan het eind van de dag weer zeggen "het was goed" ( gebed van Joke in de ochtend)
Met frisse moet gingen we de straat op gewapend met ballonnen, flyertjes en snoepjes. Bij het aanblik van de eerste kinderkoppies waren we al snel verkocht en werden we steeds enthousiaster om tegemoet komende kinderen te verrassen. De vraag was echter wie de aandacht van ons leuker vond, de kinderen of de moeders.
We liepen in stegen waar mensen woonden in krotjes van wat hout en een golfplaten dak.
Wat een enorme tegenstellingen in één straat, ongelofelijk!!
Om 15.00 uur zou het feest beginnen, in peruaanse tijd is de begintijd best flexibel. Ilka had zich in een prachtig jurkje gestoken en bijpassend gesminckt, zodat ze eruit zag als levend poppetje.
Voor de ingang voor de prachtige kerkzaal :) heeft Ilka samen met Ester meer dan 50 kinderen voorzien van een prachtig kunstwerk.
Het programma werd m.n. gedaan door 3 vrouwen uit de kerk en dat was echt helemaal super. Een soort kids to day in vogelvlucht.
Er werden spelletjes gedaan zoals stoelendans, ballonnen trappen en wie het snelst het ander teamlid kon aankleden. Ook de poppenkast en het zingen was een succes. De kinderen en hun moeders zaten echt te genieten en deden met alle wat in hun was mee. prachtig.
Kortom, het programma verliep gesmeerd en opnieuw konden we moe maar voldaan op weg gaan naar Porcon.

Op naar een nieuwe dag!!

• 19 Juli 2015 - 18:38

Petra: